اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  البرز

برخورد با افزایش غیرقانونی نرخ کرایه تاکسی‌ها در کرج/ بخشودگی عوارض تاکسی در کرج

رئیس سازمان حمل و نقل و بار و مسافر شهرداری کرج گفت: بعضی رانندگان که به منظور شیوع کرونا ویروس سه مسافر سوار می‌کنند، کرایه یک نفر را بین بقیه مسافران تقسم می‌کنند که غیر قانونی است.

برخورد با افزایش غیرقانونی نرخ کرایه تاکسی‌ها در کرج/ بخشودگی عوارض تاکسی در کرج

مجید استاد کاظمی، رئیس سازمان حمل و نقل و بار و مسافر شهرداری کرج، امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرج، با بیان اینکه با هدف پیشگیری از شیوع ویروس کرونا، تاکسی‌ها مجاز به سوار کردن ۲ مسافر در صندلی عقب هستند، گفت: بعضی رانندگان کرایه این یک نفر را بین بقیه مسافران تقسیم می‌کنند، که غیرقانونی است.

رئیس سازمان حمل و نقل و بار و مسافر شهرداری کرج  گفت: شهروندان در صورت مواجهه با رانندگان متخلف کد و ردیف آنان را به اطلاع ما برسانند تا اعمال قانون شوند و به تعزیرات گزارش دهیم.

این مقام مسؤول یادآور شد: البته در سال جاری و با تصویب اعضای شورای شهر کرج رانندگان تاکسی این کلانشهر 30 درصد افزایش قیمت کرایه داشته اند.

احتمال بخشودگی عوارض تاکسی در کرج

استاد کاظمی با اشاره به لایحه عدم دریافت عوارض از تاکسی‌ها افزود: شیوع ویروس کرونا باعث صدمه اقتصادی به اقشار مختلف جامعه از جمله رانندگان تاکسی شده است بنابراین در حال تنظیم لایحه‌ای برای عدم دریافت عوارض از رانندگان تاکسی هستیم.

وی در بخش دیگری به درخواست رانندگان تاکسی در حوزه بخشودگی عوارض اشاره کرد و یادآور شد:  بخشودگی تمام یا بخشی از عوارض رانندگان تاکسی با تصویب شورای شهر ممکن است که البته پیگیری این موضوع هستیم.

رئیس سازمان حمل و نقل و بار و مسافر شهرداری کرج گفت: عوارض سالانه تاکسی‌های خطی ۱۷۰ هزار تومان و عوارض تاکسی‌های گردشی ۷۰ هزار تومان است که پس از تصویب لایحه مذکور از رانندگان دریافت نمی‌شود.

ارائه وام دو میلیون تومانی به هزار راننده تاکسی

استاد کاظمی اضافه کرد: ارائه وام دو میلیون تومانی برای تاکسی‌های متضرر شیوع کرونا ویروس در دستور کار قرار دارد و به هزار نفر از صاحبان تاکسی تعلق می‌گیرد.

وی با اشاره به اینکه 12 هزار و 500 راننده تاکسی در سطح کلانشهر کرج وجود دارد که اغلب متقاضی دریافت وام هستند، اضاقه کرد: سهمیه ما از ارائه وام هزار نفر تصویب شد که با توجه به محدودیت‌های موجود لیست رانندگانی که بیش از دیگران مستحق هستند تکمیل می‌شود.
انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول